Jediný spravodajský portál, ktorý sa orientuje na pozitívne správy, už druhý mesiac po sebe potvrdzuje svoju silnú pozíciu na slovenskom mediálnom trhu. Po 10. mieste v poslednom mesiaci roka 2019 sa médium s unikátnym spravodajským konceptom dostalo na 9. pozíciu mesačnej návštevnosti slovenského internetu a zanechalo tak za sebou dlhoročných hráčov. Ukázalo to januárové meranie oficiálneho slovenského auditu internetovej návštevnosti IABmonitor.sk. „To, že sme sa tam dokázali v januári udržať, ba dokonca sme ešte poskočili o jednu priečku, vnímame ako ďalší dôkaz toho, že aj v čase káuz, súdov a predvolebnej kampane má naša práca význam a ľudia skutočne vo veľkej miere túžia po pozitívnom obsahu a správach, ktoré ich nenahnevajú, nerozosmutnia, ale naopak, potešia a možno aj inšpirujú,“ uviedla šéfredaktorka portálu Dobré noviny Lenka Miškolciová.

Skvalitňovanie obsahu prináša ovocie
IABmonitor ako oficiálny audit návštevnosti internetových médií zaznamenal rast portálu DobréNoviny.sk aj v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Web sa posunul z 12. miesta na terajšie 9., k čomu dopomohlo aj sústavné skvalitňovanie obsahu. V priebehu roka redakcia kontinuálne pracovala na zlepšovaní videoobsahu, posilňovala reportážne tituly a takisto sa DobréNoviny.sk dostali do offline prostredia, kde boli súčasťou mnohých konferencií so zameraním napríklad na ekologické správanie a udržateľnosť. „V Dobrých novinách si nájde každý tému, ktorá ho zaujíma. Pravidelne riešime ekologické témy, predstavujeme inšpiratívnych šikovných Slovákov, ktorých by mali ľudia poznať a informujeme o pozitívnom dianí nielen doma, ale aj vo svete. Ak majú ľudia na Slovensku dosť negativizmu, určite im odporúčam čítať Dobré noviny,“ dopĺňa šéfredaktorka Lenka Miškolciová.
Synergia médií pomáha
Portál DobréNoviny.sk sa nedávno stal súčasťou novovznikajúceho mediálneho domu s názvom Dobré médiá, s.r.o. Okrem jednotky v pozitívnom spravodajstve doň patrí aj plnoformátové internetové Dobré rádio a najčítanejší slovenský hobby portál zameraný na kuchyňu, domácnosť, záhradu či dielňu s To je nápad. Médiá sú v úzkom kontakte a spolupracujú pri tvorbe obsahu tak, aby si čitateľ našiel všetko, čo ho zaujíma a načerpal sledovaním, čítaním alebo počúvaním pozitívne informácie.
Najsilnejšie spravodajské médium na Facebooku
DobréNoviny.sk dlhodobo patria medzi najsilnejšie médiá na Facebooku. Aj to je jasným dôkazom toho, že ľudia hľadajú nielen na webe, ale aj v priestore sociálnych médií príjemný pocit, ktorý ponúka pozitívne spravodajstvo. Radi sa bavia a vyjadrujú svoj názor. Aj preto DobréNoviny.sk zaznamenali v prvom mesiaci roku vzrastajúci trend počtu reakcií na Facebooku. V januári to bolo až 600 000 lajkov, komentárov a zdieľaní, čo predstavuje oproti decembru nárast o 25 %.
Najbližšie plány? Podcasty a nové služby pre klientov
„Intenzívne pracujeme na spustení nášho vydavateľstva audiokníh, ktoré predstavíme už o niekoľko týždňov. Chceme sa pustiť do nahrávania podcastov, ktoré nám v minulom roku trochu ušli, ale tento vlak určite dobehneme. V priebehu roka 2020 predstavíme aj vynovené portfólio služieb pre našich inzerentov. Zameriame sa pritom nielen na veľké spoločnosti a mediálne agentúry, ale aj na menšie a stredné firmy. V pláne je aj otvorenie jednej či dvoch malých pobočiek Dobrých novín mimo Bratislavy, ktoré by nás posilnili nielen redakčne, ale aj obchodne,“ priblížil plány nového mediálneho domu CEO Dobrých médií Róbert Sedlák. Ten založil DobréNoviny.sk na jar 2012 a odvtedy ich vedie ako manažér. V roku 2020 oslávia Dobré noviny svoje ôsme narodeniny.